מסחר אלקטרוני

איך להשיג ניצחונות קצרים ומהירים באתרי מסחר?

פורטל תשלומים בשירות עצמי הוא נקודת התחלה נהדרת לשינוי חוויית לקוח. עם הארכיטקטורה הנכונה, פורטל כזה נותן מענה לצורך אמיתי שקיים כיום ואף מאפשר גם לשלב בהמשך הדרך מסחר אלקטרוני בין עסקים, B2B.

יד מעבירה ליד שניה כרטיס אשראי

פורטל תשלומים (ePayments) – אחד מהצעדים הראשונים ביישום טרנספורמציה דיגיטלית

טרנספורמציה דיגיטלית במערך התשלומים

אחת מההשלכות של מגפת הקורונה היא שמשווקים ומפיצים מחפשים יותר מתמיד פתרונות מקוונים לתהליכים עסקיים. המשמעות עבור היצרנים היא שהם חייבים להאיץ את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית על מנת "להישאר במשחק". יישום של מערכות מקוונות, שהיה פעם על תקן "משהו שנצטרך לעשות, יום אחד", מתקדם כעת לראש סדר העדיפויות של יצרנים רבים.

אם כך, מהי הדרך הטובה ביותר שבה אתם כיצרנים תוכלו להתחיל ליישם טרנספורמציה דיגיטלית -בפעימות קצרות וקלות לניהול? האם ניתן להשיג "ניצחונות קצרים ומהירים" ולהמשיך להתרחב תוך כדי תנועה?

בהחלט. פורטל תשלומים בשירות עצמי הוא נקודת התחלה נהדרת לשינוי חוויית הלקוח. עם הארכיטקטורה הנכונה, פורטל כזה נותן מענה לצורך אמיתי שקיים כיום ואף מאפשר גם לשלב בהמשך הדרך מסחר אלקטרוני בין עסקים, B2B.


בעיה: עיכוב תשלום של חשבוניות – בגלל חוסר שקיפות

כשהנהלת החשבונות מתבססת על תהליכים ידניים מבוססי נייר, כפי שעדיין קורה אצל יצרניים רבים, ישנם הרבה דברים שיכולים להשתבש. ללא פורטל אינטראקטיבי אחד שבו המשווקים והמפיצים שלכם יכולים לנהל את חשבונותיהם בשירות עצמי, תהליך תשלום החשבוניות נעשה לא ברור וישנה חוסר ודאות.

אם אתם עדיין מתבססים על תהליכים ידניים אתם בוודאי נתקלים לא מעט בשאלות מלקוחות מהסוג הבא:

  • "אנחנו לא יכולים למצוא את החשבונית שלנו. תוכלו לשלוח אותה שוב?"
  • "יש טעויות בדף החשבון האחרון שלנו. שוחחתי עם מישהו בטלפון על כך לפני שבועיים, אך דף החשבון עדיין לא משקף את השיחה הזו. האם נוכל לקבל דף חשבון מעודכן ומדויק?"
  • "אנחנו לא בטוחים כיצד להחיל את הזיכוי החלקי הזה על החשבוניות הפתוחות שלנו. תוכל להסביר את התהליך?"

שאלות מסוג זה מצריכות בירורים ידניים ותקשורת הלוך ושוב, והתוצאה הסופית היא לעתים קרובות אי תשלום של חשבוניות. לא בגלל שהלקוחות אינם רוצים לשלם את החשבוניות שלהם, אלא שתהליכי העבודה הידניים, מבוססי הנייר גורמים לאי וודאות, ואי הוודאות מסבכת ומאטה את התהליך. וכשללקוח לא ברור מה הצעד הבא שהוא צריך לעשות, הוא יעדיף לזנוח את הטיפול בתשלום החשבונית ולעבור למשימה אחרת שניתן להשלימה בקלות,.

הפתרון: פורטל תשלומי חשבוניות בשירות עצמי

אם נסתכל ממבט על, לאיזה מידע זקוקים משווקים / מפיצים בכדי שיוכלו לשלם את החשבוניות שלהם בזמן?

הם פשוט צריכים שקיפות.

הם זקוקים ליכולת לעיין בפריטים פתוחים, חשבוניות והיסטוריית חשבוניות מלאה. הם זקוקים לכל המידע הזה בזמן אמת, והם צריכים לדעת שהוא מדויק ב-100% ושניתן לסמוך עליו.

בנוסף, הם זקוקים לגישה למידע זה באמצעות שירות עצמי, מכל מכשיר, 7X24, 365 ימים בשנה. והם גם זקוקים ליכולת לבחור חשבוניות ולשלם אותן באמצעות אמצעי התשלום המועדפים – כרטיס אשראי / העברה בנקאית או כל דרך תשלום העדיפה לכם.

פורטל תשלומים משולב עם מידע ממערכת ה-ERP עונה על כל הדרישות הללו. הוא מעניק ללקוחות 100% שקיפות ו-100% שליטה, בשירות עצמי, על מצב החשבונות שלהם.

מאחר ונתוני הלקוחות נמצאים במערכת ה-ERP, ברור כי חייבת להיות אינטגרציה בזמן אמת בין פורטל התשלומים בשירות עצמי למערכת ה-ERP. לקוחות זקוקים לסטטוס עדכני על מצב החשבון והחשבוניות שלהם. כאשר הם מעבירים תשלום, המידע חייב להתעדכן מיידית במערכת ה-ERP, והפורטל יציג למשתמשים את היתרה החדשה בחשבון שלהם ואת הסטטוס החדש של החשבונית באופן מידי.

פורטל תשלומים שאינו מספק את הדברים האלה, לא באמת מספק שירות עצמי. ללא ניהול החשבון בזמן אמת, הלקוחות יצטרכו להתקשר לשירות הלקוחות כדי לברר אם ההזמנה הבאה שלהם תעבור או תיחסם בגלל בעיה במצב התשלומים. ללא תשלומים בשירות עצמי לקוחות לא יוכלו לנקוט בעצמם צעדים לתיקון מצב החשבון שלהם ולהמשיך לבצע הזמנות.

לאחר שפתרתם את בעיית ההזמנות והתשלומים, עולה שאלה נוספת: אלו תהליכים נוספים תוכלו להעביר לשירות עצמי? מה לגבי עיון בקטלוג המוצרים, הזמנות מקוונת ומעקב הזמנות?


תשלומים היום – מסחר בעתיד

פורטל תשלומים בשירות עצמי הוא מקום מצוין להתחיל את תהליך שינוי חוויית הלקוח שלכם. המפתח הוא בחירה בפתרון הניתן להרחבה. פתרון המציע אפשרות להוסיף הזמנות מקוונות, קטלוגים של מוצרים, מעקב הזמנות ובסופו של דבר מסחר אלקטרוני B2B ו-B2C מלא. יכולת זו מאפשרת לכם לשלב את המשתמשים שלכם בפורטל התשלומים בשלב הראשון, ואז להרחיב את הפתרון כדי לכסות תהליכים עסקיים נוספים בשלבים הבאים. לקוחות שכבר מחויבים לפורטל לתשלומים, יהיו מוכנים לעבור להזמנות מקוונות כשתוסיפו את הפונקציונליות הזו לפורטל.

ארכיטקטורה כזו הניתנת להרחבה מאפשרת לכם לשנות את חווית הלקוח במספר פעימות. תוכלו "לזכות בנקודות" במהירות כבר מהשלב הראשון, ואז להשתמש בהצלחה הזו בכדי להניע את הטרנספורמציה הדיגיטלית הכללית שלכם.

כך בדיוק פיתחנו את פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלנו – מחשבוניות, תשלומים, לניהול הזמנות ומסחר אלקטרוני באינטגרציה עם מערכות ה-ERP וה-CRM שלכם.

צרו קשר  ליישום טרנספורמציה דיגיטלית בשלבים.