מסחר אלקטרוני

7 טיפים לחוויית משתמש טובה במסחר אלקטרוני

לא משנה באיזה ענף אתם נמצאים, עליכם לשרת את הלקוחות שלכם באמצעות אתר נוח לשימוש, נקי ומושך. יש להשקיע וליצור גישה מקיפה ואסטרטגית שמטרתה להקל על חוויית משתמשי הקצה שלכם.

1. ניווט ראשי פשוט הוא חובה

האם לדעתכם התהליך של יצירת אתר ידידותי למשתמש ואינטואיטיבי הוא פשוט? ובכן, מצטער לאכזב אתכם, אבל הוא לא.

הדבקת סרגל חיפוש איפשהו וכמה טאבים ניתנים ללחיצה או כפתורי CTA (Call to Action – הנעה לפעולה) אחרים בדף הבית הם בזבוז זמן. אם יש לכם קבוצות מוצרים מוגדרות/מדויקות; יתכן שלא יהיה צורך בשדה חיפוש. הכול טמון ביצירת טאבים וקטגוריות מסודרות המובילות לדפי מוצר מבוססים. אז מה ניתן לעשות?

הפיקו את המיטב מהידע המקדים. זהו המידע הבסיסי על המבקרים באתר שלכם או על הרגלים מסוימים שלהם כאשר הם נכנסים לחנות המקוונת שלכם. ניתן להשיג מידע כזה על ידי מעקב אחר המתחרים שלכם או אפילו מחוויות העולם האמיתי. בנוסף לכך, שמרו על אחידות בכל הקשור לניווט בכל העמודים – כולל טאבים, כפתורים, פקודות ותפריטים.

לפני מספר שנים, בשנת 2016 , אמזון נהגה להציע שלל אפשרויות ניווט כולל רשימת הקטגוריות בצד השמאלי של הדף.

כיום, אפשרויות הניווט בסרגל העליון קוצצו ופושטו. ראו כאן!

2. הפכו את תהליך סיום הרכישה (check out) והתשלום למהיר יותר

האם חשבתם כיצד לאפשר ללקוחות לשלם בצורה הקלה והפשוטה ביותר? צעד כזה מוביל לעלייה בהמרות ובמכירות. להלן מספר עצות להקלת תהליך התשלום עבור הלקוחות שלכם ולהגדלת המכירות.

  • ספקו אפשרויות רבות לתשלום (למשל: כרטיס חיוב או כרטיס אשראי, Apple Pay ,PayPal) . על פי דיווחים, 56% מהנשאלים מצפים למגוון אפשרויות תשלום בקופה.
  • אל תכריחו אנשים להירשם, זה פוגע מאד בשיעורי ההמרה.
  • ודאו שיש מראה ותחושה ( (look and feel) חלקים (seamless) בדף הקופה.
  • הציעו אפשרות לקופת אורחים.
  • כמה שפחות שדות למילוי (ברצינות, פחות זה יותר!).
  • הפסיקו לשלוח אותם לאתרים אחרים לתשלום.
  • ספקו ביטחון בנוגע לאבטחה ולפרטיות.
  • הוסיפו הנעה ברורה לפעולה.

3. השתמשו באלמנטים המושכים את העין

בימינו אף אחד כבר לא מעוניין להתעמק בתפריטי ההמבורגר (או החלקה- slide in) במיוחד עבור ניידים. שימוש בתפריטים מסוג זה מסתיר אלמנטים מרכזיים ומקשה על משתמש הקצה.
Spotify ויתרה על תפריט ההמבורגר בשנה שעברה, וכך גם Next כאשר עיצבה מחדש את האתר שלה. אז אפשר לומר, שנראה כי המגמה מתהפכת.

במקום זאת, התמקדו בהוספה של אלמנטים המושכים את העין לאתר שלכם. תמונות מוצרים או תוכן אחר, למשל סרטונים, תוכן חברתי או תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) יכולים להשיג מטרה זו בדרכים יצירתיות רבות ושונות. חקרו את מאגר הלקוחות שלכם בכדי להבין למה הם נמשכים ונצלו זאת.

עיצוב חדש של Spotify לאחר הסרת תפריט ההמבורגר מקור התמונה: Macrumors.com

4. מינימליזם

מינימליזם ומקסימליזם הן שתי מגמות עיצוב הפוכות זו מזו – משהו כמו יין ויאנג. בלי קשר לכמה הם שונות אחת מהשנייה, הן נמצאות בכל תחום מוכר החל בספרות, אמנות ומחקר מדעי.
מדיה דיגיטלית אינה יוצאת דופן. עיצוב מינימליסטי כרוך בהפניה תמידית של זרקור על המוצר או קטע טקסט שהעסק מעוניין שהגולשים יקראו. חשוב מכך, דף הבית קשור יותר לתחושה, לחוויה או לטון האיכותיים של המותג ופחות לתצוגה או הצגת מידע.

5. חשבו על דרכים להחזיר אנשים לאתר שלכם

עבדתם קשה כדי להקים אתר חברה מהמם, מה הלאה?

  • איך מושכים יותר מבקרים?
  • איך ממירים מבקרים באתר ללקוחות?
  • כשהם כבר מגיעים לאתר המסחר האלקטרוני שלך, איך תגרמו להם לחזור?

להלן מספר טיפים שיעזרו לשמר את הלקוחות  שלכם ולהפוך כל לקוח לשגריר מותג לטווח הארוך.

  • התאמה אישית (פרסונליזציה) של אתר האינטרנט שלכם – כולל דפי נחיתה מותאמים אישית, אזורים נבחרים, חיפוש קולי או חלון קופץ (פופאפ) להרשמה לדיוורים
  • הדגישו מה חדש ופופולרי עם פרטי מוצר עשירים
  • אל תשכחו לתגמל את שגרירי המותג שלכם
  • תנו הכרה ציבורית בעזרת מדיה חברתית
  • הפעילו משתמשים באופן קבוע

6. הראו, אל תגידו להם

אם תראו ללקוחות כמה אתם מדהימים, הם יתאהבו בעסק שלכם. למרבה הצער, חברות מתמקדות יותר בשיווק במקום להתמקד בלקוחות.

תנו ללקוח שלכם לדבר בשבילכם! על פי דוח בקרת הבגרות של חווית לקוח (Customer Experience Maturity Monitor), 81% מהחברות המספקות חוויות לקוחות נהדרות ושביעות רצון לקוחות מצליחות הרבה יותר טוב ממתחרותיהן.

בסך הכול מדובר בהצגת תוצאות אמיתיות של לקוחות. שאלו אותם כיצד חייהם או מצבם השתנו לטובה לאחר השימוש במוצר או בשירותים שלכם. הדגישו את ההמלצות והביקורות החיוביות של הלקוחות, כך שלקוחות חדשים יוכלו להאמין לכם מכיוון שראיות אמיתיות הן החשובות כיום. על ידי שילוב אלמנטים כמו בעיות, פתרונות ותוצאות, תוכלו לספק מושג ברור לגבי התועלת שהמוצר שלכם מביא לצרכנים. הנה דוגמה כיצד 99designs משתמשים בדף ההמלצות שלהם על מנת להציג את ביקורות הלקוחות שלהם:

מקור התמונה: 99designs

7. שירות הלקוחות עדיין חשוב, גם באינטרנט

מהו לדעתם הדבר החשוב ביותר לעסק?
כן, זוהי הדרך שבה הוא מספק שירות לקוחות טוב במיוחד ללקוחותיו.
כמובן, שכשמציעים שירות לקוחות טוב יותר המשמעות היא שתתקשו להקטין את עלות רכישת הלקוח, אך האמינו לי – זה יגדיל את המכירות.

עדיין לא משוכנעים? להלן מספר סיבות מדוע שירות לקוחות חשוב יותר מכל דבר אחר בעסק שלכם.

  • מספק ערך
  • בונה אמון
  • לפעמים השירות חשוב ביותר – אפילו יותר מהמחיר
  • יוצר מודעות למותג
  • מקטין את אחוז הלקוחות המפסיקים להשתמש בשירות או במוצר שלכם בפרק זמן מסוים. (customer churn)
  • מעלה את ערך העסק שלך ללקוחות לאורך כל זמן ההתקשרות איתם  (CLV Customer  Lifetime Value)  ואת ההחזר על ההשקעה (ROI)

אתרים עם ה-UX הטוב ביותר

המשמעות של חוויית משתמש (UX) היא לספק את החוויה הדיגיטלית הטובה ביותר שאפשר, כך שהלקוחות שלכם ימשיכו לקנות מוצרים מעסק המסחר האלקטרוני שלכם. בהמשך מוצגים עיצובים של אתרי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר ששווה לשים לב אליהם. חוויית משתמש, עקביות המותג, אתר רספונסיבי למובייל וצ'ק אאוט מהיר הם רק חלק מהדרכים שבהן הם מצטיינים. העיפו מבט!

New Chapter

המותג P&G משתדל לחקות את הפונקציונליות הדיגיטלית של מותג שהוא כמעט כולו אונליין, במיוחד בכל הקשור לחדשנות ומעורבות לקוחות. New Chapter מציג הכול החל בחידונים וכלה בחבילות המציעות חוויית הרפתקאות בהתאמה אישית עבור לקוחות הקצה שלה.
בשל עיצוב האתר יוצא הדופן שלה, נראה כי אופטימיזציית ההמרות גדלה מכ -0.4% בשלב ההשקה – עד לכמעט 2%.

Bliss

אחד מהערוצים המקוונים הכי מהנים, צעירים ומלאי אנרגיה של מוצרי ספא שראיתי. בעזרת צבעים עזים, גרפיקה מהנה ואפילו גיפים, האתר מעודד אתכם לחקור, להיות מעורבים ולקנות באופן מידי.

The Mountain

לאחר הצלחה ראשונית באמזון, הבין האתר עד מהרה שכדאי לטפח ולתקשר ישירות עם משתמשי הקצה. האתר מציע ניווט קל ותחושת דחיפות שנבנית באמצעות הוספת קופוני מפתח עבור פלחי לקוחות מסוימים. הלקוחות לוחצים על 'הוסף לעגלה' תוך זמן קצר.

לסיכום

לא משנה באיזה ענף אתם נמצאים, עליכם לשרת את הלקוחות שלכם באמצעות אתר נוח לשימוש, נקי ומושך.
יש להשקיע וליצור גישה מקיפה ואסטרטגית שמטרתה להקל על חוויית משתמשי הקצה שלכם. כל מוצר וקהל שונים כמובן, ולכן חשוב לחקור ולעקוב אחר שינויים כדי למצוא את מה שעובד בשבילכם.
בנוסף, הקפידו לפקוח עין על מגמות והזדמנויות חדשות מכיוון את רובם יהיה קל ליישם.

 

לפרטים אודות מחקר המשתמשים ושירותי תכנון ועיצוב חוות משתמש שלנו צרו קשר

מקור