ניהול ידע

4 שלבים ליצירת בסיס נתונים מאוחד

בעשור האחרון ארגונים וחברות חווים צמיחה משמעותית בהיקף המידע העסקי שהם יוצרים ומתחזקים. ניהול המידע במקום אחד ואחוד המהווה Single Source of Truth למידע מאפשר לשתף את המידע באופן אחיד ועקבי בכל הערוצים ומספק חווית משתמש וחווית לקוח גבוהה.

4 דרכים ליצירת בסיס נתונים מאוחד

4 שלבים ליצירת בסיס נתונים מאוחד, מקיף ושלם שיהווה בסיס לפעילות העסקית.

נתונים מלאים, מהימנים, רלוונטיים ומסונכרנים קריטיים להפעלת עסק מצליח. מערכות לניהול מידע ארגוני מאפשרות לחברות וארגונים לנהל את המידע שלהם המתפרס על קשת רחבה של אגפים, מחלקות מקצועיות, משתמשים פנימיים וחיצוניים, מערכות ליבה שונות, תהליכים עסקיים. לנהל מידע מובנה, תוכן ומידע לא מובנה ומבוזר ומסייעות לשתף את המידע עם העובדים, לקוחות, ספקים ושותפים עיסקיים.

להלן מספר צעדים מומלצים (Best Practices) ליצירת בסיס נתונים מאוחד, מקיף ושלם בעזרת מערכת ניהול מידע Data Management משולבת למידת מכונה (ML) בארגון שלכם:

1. הגדירו טקסונומיה עסקית

חשוב לייצר בסיס לקטלוג התוכן שישמש ליצירת הקשרים בין הנתונים וכן לשיפור המהירות שבה ניתן לאתר את הנתונים, לגשת אליהם או לעשות בהם שימוש חוזר תוך שיפור היעילות של ניהול הנתונים ושיתוף הפעולה בין בעלי העניין בארגון. מודלים של למידת מכונה עשויים לסייע בהגדרת קטגוריות פריטי המידע ולהבניית הטקסונומיה הארגונית.

  • התמקדו בתחום מידע אחד בעל ערך גבוה: התמקדו בפלח מסוים של העסק שתהיה לו את ההשפעה המשמעותית ביותר.
  • התבססו על סטנדרטים מקובלים. השתמשו השפה המקובלת בענף שלכם כדי לקבע מונחים וסטנדרטים קיימים.
  • הציגו תועלת על מנת לעורר עניין: הסבירו לארגון שלכם את היתרון שיש במקור נכון אחד שבו כל המידע נשמר.
  • הגדירו אבני דרך והתחייבו אליהם: קבעו אבני דרך מסודרות שהארגון שלכם יתחייב אליהן כדי ליישם קטגוריות עסקיות, תנאים עסקיים, תהליך סיווג הנתונים וחלוקה נכונה של תפקידי המשתמשים.

2. הכירו את הנתונים שלכם: אפשרו לצוותי הניהול לעמוד בדרישות המשתנות

בעת הקמת מערכת לניהול נתונים, תצטרכו לספק כלים לניהול נתונים ולהגדיר הרשאות כדי לעמוד בדרישות הרגולציה, לתקשר ולאכוף מדיניות וסטנדרטים, ולשלב הנחיות לניהול Metadata לאבטחת נתונים. ניהול הנתונים חייב להיות שלם, ישים ונגיש בכל מקום.

כיצד מערכת Data Management תספק מענה למשימה זו?

  • מילון מונחים עסקי: הגדירו מונחים נפוצים וודאו כי נעשה שימוש בהם ברחבי הארגון, כדי לקבל הבנה אחידה של העסק. מערכת ה-Data Management מאפשרת להקים ולנהל מילון מונחים עסקי, אחיד אשר יהווה בסיס לשפה ארגונית משותפת.
  • ניהול מדיניות: אפשרו פרטיות והגדירו מדיניות נתונים כדי לתאר כיצד יש לטפל בכלל הנתונים, כולל נתונים רגישים ומידע אישי באמצעות כללים להגנה על הנתונים, לאיכות הנתונים ולאוטומציה.
  • ניהול נתוני עזר: צרו ניהול ריכוזי של נתוני עזר והגדירו סטנדרט לערכים נפוצים המשמשים יישומים שונים.
  • סיווג: הסבירו את החשיבות של מאגר נתונים יחיד ושלם. ניתן להשתמש בסיווגים כדי לתאר מונחים עסקיים, קבוצות נתונים, ערכות נתוני עזר וכללי ניהול.
  • מחזור חיי נתונים: עקבו אחר מחזור חיי הנתונים של הארגון, אתרו את מקור הנתונים וכיצד משתמשים בהם, כדי לאפשר יותר אמון ושקיפות ברחבי הארגון.

 3. סמכו על הנתונים שלכם: העריכו את איכות הנתונים של הארגון

הנתונים חייבים להיות מאובטחים, "נקיים" וקלים לאיתור על מנת לעודד גישה עצמאית לנתונים. המשתמשים צריכים להבין מאיפה הנתונים הגיעו ומה איכותם.

כיצד מערכת Data Management תספק מענה למשימה זו?

  • גילוי נתונים: איתור, ייבוא, ניתוח וסיווג אוטומטי של נתונים חדשים ממקורות שונים, כדי להקל על חיפוש, ניהול הנתונים והשימוש בהם במקום אחד ומרכזי.
  • הצעות לשמות עסקיים: שיוך אוטומטי של מונחים עסקיים לפריטי המידע תוך כדי אימון מתמיד של מודל למידת המכונה לעדכוני Metadata מדויקים יותר בעתיד.
  • זיהוי בעיות באיכות הנתונים: שימוש באוטומציה לוולידציה מאפשר מדידה של איכות הנתונים לאורך הזמן.

4. השתמשו בנתונים שלכם: צרכו ושתפו נתונים ברחבי הארגון

חשוב להציג נתונים מעובדים ומוכנים מבחינה עסקית לצרכני המידע בארגון כדי שהם יוכלו לקבל החלטות טובות יותר ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

כיצד מערכת Data Management תספק מענה למשימה זו?

  • אכיפת מדיניות ואבטחת מידע: אכיפה אוטומטית של מדיניות, אבטחת מידע ומיסוך נתונים רגישים לפי הרשאות מאפשר את חשיפת המידע ללא חשש של זליגה לא רצויה של נתונים רגישים.
  • תחקור נתונים: דוחות וכלי תחקור מאפשרים לארגונים לגלות, לנקות ולשנות נתונים באמצעות פעולות מובנות.
  • שירות עצמי: גילוי עצמאי של מידע ונתונים על ידי הצגת כל המידע הרלוונטי למשתמשים שזקוקים לו.
  • שיתוף מידע: כלים לניהול תהליכי עבודה, ממשקים מובנים, תהליכי יבוא ויצוא של נתונים מאפשרים לשתף את המידע במערכת עם הצרכנים השונים ובהתאמה לצרכים שלהם.

 

SignatureIT Data Management Platform הינה פלטפורמה חדשנית ופורצת דרך ליישום טרנספורמציה דיגיטלית, מסייעת לארגונים ועסקים להשיג תצוגה של 360 מעלות על הנתונים, לנהל תהליכי עבודה לארגון המידע, לחפש ולאחזר נתונים ממקורות שונים, לשתף וליצור יישומים וממשקי משתמש עשירים.

לפרטים נוספים צרו קשר