אמזון

לנצח עם האלגוריתם של אמזון

המפתח להצלחה בחנות באמזון טמון בהכרת ובהבנת האלגוריתם A9, העומד מאחורי מנוע החיפוש של אמזון, ו"מחליט" איזה מוצרים יוצגו לצרכן המבצע חיפוש באתר. ככל שתשכילו להבין כיצד עובד האלגוריתם הזה, תוכלו למקסם את המכירות שלכם באמזון.

כל מי שמתעסק במסחר אלקטרוני שואף להצליח באמזון, שהיא זירת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם. עד כאן לא חידשנו שום דבר. אך חשוב להבין שהמפתח להצלחה טמון בהכרת ובהבנת האלגוריתם A9, שעומד מאחורי מנוע החיפוש של אמזון, ו"מחליט" איזה מוצרים יוצגו לצרכן המבצע חיפוש באתר. ככל שתשכילו להבין כיצד עובד האלגוריתם הזה, תוכלו למקסם את המכירות שלכם באמזון.

ואם לא השתכנעתם עד עכשיו, הנה כמה נתונים שימחישו כמה חשוב להבין איך עובד ה-9A:

• 70% מהקונים באמזון לא מגיעים מעבר לדף תוצאות החיפוש הראשון.
• 35% מהקונים מקליקים על המוצר הראשון בתוצאות החיפוש.
• שלושת המוצרים הראשונים בתוצאות החיפוש זוכים לכ-64% מההקלקות .

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים יחסית פשוטים ליישום, שיסייעו לכם "לנצח" את ה-A9 ולמקסם את המכירות באמזון. חשוב לציין שאמזון משכללת ומשנה את האלגוריתם כל הזמן ולכן ההמלצות הניתנות כאן נכונות לזמן הזה, ורצוי להתעדכן מדי פעם בחידושים.

מעגל הקסמים:
תמכרו יותר -> תקבלו דירוג יותר -> תמכרו עוד יותר
הבסיס להצלחה הוא עקרון פשוט – ככל שתמכרו יותר באמזון, כך תקבלו דירוג יותר גבוה, והמוצרים שלכם יוצגו במקומות יותר גבוהים. זה סוג של מעגל קסמים. אז איך עושים את זה?

קמפיינים פרסומיים והנחות
מבצעים וקמפיינים עשויים להביא יותר טרפיק למוצר, להגדיל את המכירות, ובעקבות זאת את הדירוג שלכם, כדי שתוכלו למכור עוד הרבה יותר…

יש מספר אסטרטגיות שניתן לנקוט בהן:

• מבצעי בזק: מבצעים לזמן קצר המציעים כמות מוגבלת של הנחות, עד שמסתיים הזמן שהגדרתם עבור המבצע או עד שהקונים מימשו את כל ההנחות שהקצבתם. זוהי דרך מצוינת ליצור תחושה של דחיפות.

• קופונים: אמזון מאפשרת לכם להציע קופונים, שיתנו "דחיפה" נוספת לקונה המתלבט. הקופון, המעניק אחוזי הנחה, לרוב גורם לגידול משמעותי בתנועה לאתר, מה שמוביל להגברת המכירות ובסופו של דבר לשיפור הדירוג שלכם.

• אתרי מבצע: דרך מצוינת לקדם את המוצרים שלכם על גבי הפלטפורמה של אמזון, ומוצר שמקבל חשיפה גבוהה, מביא יותר תוצאות אורגניות, ובעקבותיה עלייה במכירות ובהכנסות.

• בידול: נסו לאתר תכונות שמייחדות דווקא את המוצר שלכם, ושמוצרי המתחרים אינם מציעים – האם המוצר שלכם מתאים ליותר מוצרים (לדוגמה, אם אתם מוכרים כיסויים לטלפונים, האם יש לכם כיסויים שמתאימים לדגמים רבים)? האם יש למוצר שלכם תכונות שאין למוצרים של המתחרים? האם ניתן לשים אותו בכיס? וכד'

המרות
שיפור ההמרות משפר את ההכנסות ומצמצם את ההוצאה פר לקוח, ותורם להגדלת העסק.
ניתן לשפר את ההמרות בדרכים הבאות:

• תוכן ברמה גבוהה ((A+ – בכותרת המוצר (title), לתיאורי מוצר, צילומים מגוונים ואיכותיים, טקסטים וטבלאות. תוכן ברמה גבוהה עשוי להגדיל את ההמרות בשיעור של 3-10 אחוזים, על ידי הגדלת המודעות למותג.

• הנחות: כפי שראינו בסעיף הקודם, אחת הדרכים לשפר את הנראות של המוצרים ואת ההמרות היא להציע הנחה על המוצרים. ניתן לסנן את תוצאות החיפוש באמזון על פי הנחה, כך שתופיעו בראש תוצאות החיפוש. ולהיפך, אם המחיר שלכם יהיה גבוה יחסית למתחרים, סביר להניח שהמתחרים יקבלו דירוג גבוה יותר. ההנחות גם מסייעות באיסוף ביקורות של גולשים.

• חבילות: חבילות מוצרים היא דרך מצוינת להשיג Up-sell וגם מונעת מהמתחרים שלכם להשיג את ה-ASIN ( Amazon Standard Identification Number – מספר מזהה ייחודי שאמזון נותנת לכל מוצר) שלכם. החבילה תקבל מספר ASIN משלה, וכך תוכלו לזכות בהצגה ב-buy box – החלק הימני העליון באתר שבו הלקוחות יכולים להוסיף מוצרים ישירות לעגלת הקניות שלהם.

• מלאי: הקפידו על מלאי זמין. אם מלאי המוצרים ייגמר, יש סיכוי גדול שהרישום שלכם יקבל דירוג נמוך או ייעלם לגמרי.

• שירותFBA – (Amazons Fulfillment Service)

SEO
A9 שונה מהאלגוריתם של גוגל משום שגוגל היא פלטפורמה שמתמקדת במחקר אודות מוצרים, ואמזון היא פלטפורמה לקניות והגולשים שם לרוב כבר קרובים לביצוע רכישה. למעשה, תשע מתוך 10 גולשים בגוגל לא יקנו שום דבר , אבל המחפשים באמזון נמצאים שם כדי לקנות. חשוב לעשות אופטימיזציה לרשומה ((Listing בכדי לשפר את המכירות. את זאת ניתן לעשות באמצעים הבאים:

• רלבנטיות: השתמשו בכמה שיותר מונחים רלבנטיים. ה-A9 מדרג רלבנטיות בצורות אחרות ממנועי חיפוש אחרים ולוקח בחשבון דברים כמו התנהגות אנושית, מדדים מרכזיים ומדדי ביצועים. לכן חשוב לבדוק היטב את המונחים שתשתמשו בהם.

• כותרות (Title): כותרת המוצר באמזון צריך לכלול את: שם המותג, הגרסה, תכונה חשובה או החומר ממנו עשוי המוצר, הכמות באריזה, צבע, גודל ומילות מפתח. הסוד טמון בסדר של האלמנטים הללו – יש לשים את המילים החשובות ביותר בהתחלה.

לכותרת מגבלה של 250 תווים, אך שימו לב לנתונים הבאים:
o לרוב המוצרים הרשומים בתוצאות החיפוש האורגניות יש אורך של 115-144 תווים,
o למוצרים בעמודה הימנית – 30-33 תווים,
o במובייל -55-63 תווים .