מסחר אלקטרוני

טיפים לבניית דף מוצר מנצח

רוצים להפוך מבקרים אקראיים באתר שלכם לרוכשים בפועל? נהוג לחשוב שדף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר, אך כשמדובר באתרי מסחר אלקטרוני, דפי המוצר הם הדפים החשובים ביותר. הדרך להפוך את הגולשים האקראיים לרוכשים עוברת דרך האופן שבו בנויים דפי המוצר שלכם.

כדי לייצר דף מוצר מנצח, עליכם ללמוד מה הגורמים המושכים את קהלי היעד שאליהם אתם מכוונים, ויגרום להם לפעול כפי שאתם רוצים (כלומר, להמרה, לרכישה של המוצרים), להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לעצב דפי מוצר מכווני מכירה:

1. צילומי המוצרים

צילומי המוצרים שתציגו באתר שלכם ישפיעו באופן ישיר על החלטת הלקוחות שלכם לרכוש את המוצר – ככל שתגרמו למוצר להיראות יותר טוב, יותר מושך, ואיכותי יותר – כך אנשים ירצו אותו יותר. 92% מהצרכנים אומרים שצילומי וסרטוני וידאו של מוצרים משפיעים על החלטת הרכישה שלהם.

צילומים בעלי איכות גבוהה

הקפידו על איכות צילום ועל רזולוציה גבוהה, והימנעו מצילומים מטושטשים או קטנים מדי שבהם קשה להבחין בפרטים. צרכנים מסרו שהם הרגישו שיש להם יותר מידע לאחר צפייה בצילומים בעלי איכות גבוהה. יחד עם זאת, חשוב שהצילומים הללו לא יאטו את זמן הטעינה של הדף, מה שעלול לפגום בדירוג שלכם בגוגל. בנוסף, על הצילומים של כל המוצרים להיות בעלי גודל וסגנון אחיד.

הגודל כן קובע

העדיפו להציג צילומים גדולים יותר – בבדיקות משתמשים על אתרי מכירות נמצא כי אתרים אשר הציגו צילומים גדולים יותר של מוצריהם,  השיגו גידול ישיר של 10% במכירות.

 

הציגו את כל הווריאציות של המוצר

אחת הסיבות שמונעות מהמבקרים באתר לבצע רכישה היא חוסר ודאות או מידע חסר. ניתן לגבור על כך באמצעות הצגת המוצר מזוויות שונות, עדיף ב 360 מעלות, אם מדובר במוצר שמגיע בצבעים או שעשוי מחומרים שונים, דאגו לכך שיהיה בדף המוצר צילום נפרד של המוצר בכל אחת מהווריאציות.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

צילומים של פרטים וצילומים שניתן לעשות בהם זום הם הדבר הקרוב ביותר למישוש המוצר עצמו בחנות. הצילומים שתציגו צריכים להציג מספיק פרטים כך שהצרכנים לא ירגישו שהם חייבים לגשת לחנות הפיזית בכדי לראות באופן אישי את המוצר.

צילומי המוצרים שלכם הם הכלי שיעזור לצרכנים לחוש המוצר מבלי לגעת בו פיזית. חשוב להציג תמונות פרקטיות שימחישו לצרכן איך זה להשתמש באופן מעשי במוצר.

לעיתים קרובות הצרכנים תוהים האם המוצר שנראה טוב על הדוגמן/נית באתר, ייראה טוב גם עליהם. כשמדובר בלבוש אם תציגו את הבגד על אנשים בגדלים ובמידות שונות, לצרכנים יהיה מושג יותר ברור על איך אותו פריט הלבוש ייראה עליהם.

תוכן של גולשים
גולשים אוהבים לצפות בצילומים שמשתמשים “אמיתיים” העלו לרשתות החברתיות או לאתר שלכם, ויש לזה השפעה על החלטת הרכישה שלהם, במיוחד כשמדובר במילניאלס (millennials). עודדו את הצרכנים לשתף צילומים שלהם משתמשים או לובשים את המוצרים שלכם.

2. תיאורי המוצרים

תיאור המוצר הוא האלמנט השני בחשיבותו בדף המוצר ביכולת שלו להשפיע על החלטת הרכישה של הצרכנים. התיאור המקוצר צריך להכיל מספיק מידע שיעזור לצרכן לקבל החלטה מושכלת לגבי רכישתו.

כתבו תוכן שיעזרו לצרכנים להבין מה היתרונות של השימוש במוצר שלכם, והימנעו מרשימות מכולת יבשות של תכונות המוצר.

  • הימנעו ממשפטים ארוכים ומורכבים שיקשו על הקריאה וההבנה.
  • הימנעו מקלישאות והקפידו על תיאור מקצועי ונקי.
  • הימנעו ממילים גבוהות, נסו לתאר את המוצר כאילו שאתם ממליצים עליו לחבר.

 הדגמת מוצרים בסרטון

31% מהצרכנים השתכנעו לרכוש את המוצר לאחר שצפו בדמו בוידאו. וידאו הדגמה (דמו) טוב גם נותן לצרכנים את הקשר האישי שהם זקוקים לו, וגם עוזר להביא תנועה לאתר שלכם כשהוא מפורסם באתרים כמו YouTube.

הווידאו מאפשר לכם למכור את המוצר בצורה שלא ניתן לעשות רק באמצעות צילום או תיאור מוצר. הצפייה באדם שמחזיק, נוגע ומשתמש במוצר בזמן שהוא מסביר את היתרונות והחסרונות הוא הדבר הקרוב ביותר לביקור בחנות ושיחה עם המוכר.

3. כמה זה עולה?

הדרך הנכונה להציג את מחיר המוצר

חשוב מאד שמחירי המוצרים יוצגו במקום ברור ובולט. מומלץ לעשות זאת באמצעות:

  • פונט – המחיר צריך להיות מוצג בפונט גדול וברור.
  • צבע – השתמשו בצבעוניות כדי להבליט את המחיר משאר התוכן שמסביבו.
  • מיקום – הציגו את המחיר סמוך לכפתור הרכישה, עדיף מעליו או מתחת לכותרת.

4. כפתור הוסף לעגלה

המטרה של דף המוצר היא לגרום לצרכנים ללחוץ על כפתור “הוסף לעגלה” בדרך לרכישה. הכפתור הזה צריך להיות האלמנט הבולט ביותר בדף, והוא זה שמכוון את הקונים לשלב הבא בתהליך.

  • צבע – השתמשו בצבע בולט. מחקרים מראים שכפתורים בצבע כתום או ירוק זוכים ליותר הקלקות. אך ייתכן שצבעים אלה אינם מתאימים לעיצוב האתר שלכם, ולכן הכלל הוא שהצבע של הכפתור צריך להיות מנוגד לצבעי הרקע והטקסט באתר על מנת שיבלוט כראוי.
  • גודל – על הכפתור להיות מספיק גדול כך שאפשר להבחין בו בקלות, אך לא גדול מדי. אם לא ניתן לאתר אותו תוך 3 שניות – הכפתור לא גדול מספיק.

5. ביקורות גולשים

צרכנים נעזרים בביקורות בכדי לקבל החלטה לגבי רכישת המוצר. על פי מחקרים, הסיכוי שצרכנים ירכשו מאתר הכולל ביקורות של גולשים הוא 63% , ולכן מומלץ להתחיל לאסוף ביקורות ודירוגים במהירות האפשרות.

ומה אם הביקורת לא יהיו טובות?
עסקים רבים חוששים מביקורות לא טובות, אך בטיפול נכון הן יכולות אפילו להיות מועילות.

ענו לביקורות תמיד במקצועיות ובנימוס תוך שאיפה לפתור את הבעיה מול הלקוח, בצורה כזאת תוכלו להראות ללקוחות פוטנציאליים כיצד אתם מתמודדים עם בעיות, והם יבינו שבמידה ויתעוררו בעיות – אתם תנסו לעזור להם.

6. התייחסו לחוסר ודאות או חששות אצל הלקוחות

האם האתר בטוח? מתי אקבל את המוצר? מהי מדיניות ההחזר של המוצרים? ללקוחות יש הרבה שאלות וחששות בתהליך הקניה ודף מוצר טוב צריך לתת מענה לשאלות הללו. בנוסף, על פי מחקרים, דמי טיפול ומשלוח הם הגורם הראשי בנטישת עגלת הקניות.

ככל שתשכילו לתת תשובות לכל שאלה או חשש של הצרכנים שלכם, כך יגדל הסיכוי לגידול במכירות.

ערכו רשימה של כל השאלות שהלקוחות שלכם עשויים לשאול ותנו להם מענה ישירות בדף המוצר שלכם. למשל:

  • שאלות הקשורות לאבטחה – הוסיפו לוגואים של כרטיסי אשראי מוכרים להעלאת האמינות
  • שאלות הקשורות למידות והתאמת הגודל – הוסיפו טבלת מידות
  • עלויות משלוח – הציגו את מדיניות המשלוח שלכם ליד תיאור המוצר
  • שאלות הקשורות להחזר המוצר – הציגו את מדיניות ההחזרים שלכם לצד תיאור המוצר

גיליתם שיש שאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב? שקלו להוסיף את השאלה/ות לצד תיאור המוצר או לכל הפחות לדף ה-FAQ שלכם.

7. הציגו מוצרים קשורים או מומלצים

הציעו מוצרים דומים שהלקוח עשוי לרצות, בכדי להגביר את המכירות.

הציעו מוצרים נוספים שהם עשויים לאהוב.

הציעו מוצרים דומים שיהוו אלטרנטיבה אם המוצר שהם מסתכלים עליו כרגע לא מתאים מסיבה כלשהי.

8. מבנה הדף

עד כה דיברנו על העיצוב של אלמנטים בדף, אבל גם למבנה הדף, לאופן שבו האלמנטים השונים מוצגים על פני הדף, חשיבות רבה.
הדף מחולק לשני חלקים:

  • Above-The-Fold – התוכן שרואים מבלי לגלול את המסך.
  • Below-The-Fold – תוכן שרואים רק כשגוללים למטה את המסך.

100% מהגולשים באתר יראו את התוכן הנמצא Above-The-Fold, ולעומת זאת, על פי מחקרים הגולשים פחות מתייחסים לתוכן המוצג על גבי המסך כשהם גוללים למטה.

אלמנטים שצריך להציג Above-The-Fold, אלה הדברים שעל פיהם 92% מהקונים מקבלים את החלטת הרכישה

  1. צילומי המוצר
  2. מחיר
  3. וריאציות של המוצר
  4. כפתור “הוסף לעגלה”
  5. דירוגים של לקוחות
  6. מענה לחששות

אלמנטים שמקומם Below-The-Fold

ארבעת האלמנטים שרצוי להציג בחלק הזה של הדף, שיעזרו ללקוח לקבל את ההחלטה לבצע את הרכישה:

  1. תיאורי מוצרים, אם כי חשוב להציג תיאור מקוצר בחלק העליון של המסך. חלק זה מיועד לצרכנים הזקוקים למידע יותר מעמיק.
  2. קטעי וידאו להדגמה המוצר.
  3. ביקורות של לקוחות – 85% מהצרכנים קוראים ביקורות לפני הרכישה.
  4. מוצרים מומלצים.

מבנה דף מוצר אפקטיבי
פשטות זה המפתח. אתם רוצים שהלקוחות שלכם ימצאו את המידע הדרוש להם בקלות בנוחות ולכן חשוב לעצב דף מוצר פשוט ונקי – ללא עודף פרטים.
להלן דוגמה למבנה דף מוצר נקי, פשוט, שעובד (לאתר באנגלית)

בונוס: אלמנטים נוספים שניתן לכלול בדף מוצר מנצח

רמת המלאי –באתר של מותג הביגוד Johnny Cupcakes , רמת המלאי מיוצגת באמצעות איור של כוס מדידה. המעניין בשימוש בכלי כזה הוא שברגע שרמת המלאי יורדת נוצרת תחושה של דחיפות, והמכירות עולות (שיפור של 32% בהמרה)

שיתוף ברשתות חברתיות – מעבר לכפתורי השיתוף הסטנדרטיים ברשתות החברתיות, המותג Johnny Cupcakes  יצר השטג ייעודי למוצר, מה שמאפשר את קידום המוצר בכל הרשתות שתמוכות בהשטגים כגון פייסבוק, טוויטר ואינסטרגם. בנוסף, זה מאפשר לחברה לאתר צילומים של המוצרים שנעשו על ידי הלקוחות, ולתגמל את הלקוחות או להציג צילומים אלה ברשתות החברתיות של החברה.

התאמה לחגים, עונות השנה וכד’ – עיצוב הדפים ברוח החגים או העונה מוסיף תחושה נעימה וחמימה לכל דף כזה. לדוגמה, ניתן לעצב את האייקון של עגלת הקניות כמזחלת שלג בעונת הכריסטמס, וכן הלאה.

הציעו מנוי – כל מוצר מתכלה יכול לשמש כבסיס למנוי קבוע. ולכם כבעלי עסק – מובטחת הכנסה חודשית קבועה.

צילומי מוצרים בתוצאות החיפוש. זהו רמז ויזואלי לצרכנים, האם הם מצאו את המוצר שהם מחפשים.

9. מערכת PIM לניהול המידע המוצרי

ראינו שבעזרת תשומת לב למספר פרטים פשוטים יחסית ניתן לייצר דף מוצר מנצח, כזה שממיר לקוחות ומוביל למכירות.
המפתח לאינטגרציה של כל המידע הזה, במיוחד אם מדובר בעסק גדול עם מאות ואלפי מוצרים, היא ניהול כל המידע אודות המוצרים במערכת אחת המהווה את המקור למידע על המוצרים, מערכת,  Product Information Management, ממנה נשלף המידע לדפי המוצרים באתר. אם תקפידו על מידע איכותי ואחיד אודות המוצרים, תוכלו בקלות לייצר דפי מוצרים מנצחים!

  • כל הנתונים והמידע הרלוונטי בשליטתך
    ליבת המערכת הינה תשתית אחודה המרכזת את נתוני המוצרים והשירותים ממגוון מקורות ומספקת מידע שלם, מדויק, מטויב, עשיר ועדכני לערוצים שונים המהווים את נקודות המגע עם הלקוחות והספקים.
  • חווית מוצר מניעה למכירות
    קטלוג מתקדם מאפשר לנהל באופן דינאמי, קל, נוח וחכם מיליוני פריטים באלפי קטגוריות. מעשירים את המידע בנתונים, מאפיינים וקבצי מדיה, מנהלים היררכיות, חוקים, תלויות, כללי הורשה וקשרים בין פריטים על מנת לספק חווית לקוח מותאמת לפי קהלי יעד ולכל ערוץ.
  • מידע עשיר, מדויק, רלוונטי מניע לפעולה
    מנגנון הגדרה ואכיפת חוקים לתקינות הנתונים בעת הזנם או קליטתם ממקורות חיצוניים מבטיח לשמור על איכותם לאורך זמן. העשרת הנתונים במידע משלים רלוונטי תגביר את חווית הלקוח ותניע לפעולה, ניהול תהליכי העבודה יבטיח פרסום מידע מדויק שלם ורלוונטי.
  • חווית לקוח אחידה ורציפה בכל הערוצים
    על ידי ניהול המידע ושיתופו בכל הערוצים, מעשירים את חווית הלקוח בכל נקודות המגע בהתבסס על תוכן עשיר, נתונים ומידע איכותי, מרכזי ומאוחד. למערכת אינטגרציה מלאה למערכות ניהול התוכן ומסחר האלקטרוני הנפוצות ביותר – Drupal, WordPress, Magento.

צרו קשר למידע נוסף