ניהול ידע

7 סיבות מדוע הארגון שלכם צריך PIM

מערכת לניהול מידע מוצרי (PIM) מהווה תשתית אחודה המרכזת את נתוני המוצרים והשירותים ממגוון מקורות ומספקת מידע שלם ועדכני לערוצים המהווים את נקודות המגע עם הלקוחות והספקים. ע"י ניהול המידע ושיתופו בכל הערוצים, חווית הלקוח גדלה בכל נקודות המגע בהתבסס על תוכן עשיר, נתונים ומידע מרכזי.

7 סיבות מדוע הארגון שלכם צריך PIM

7  סיבות מדוע הארגון שלכם צריך מערכת PIM (Product Information Management)

תיאור ומידע מדויק אודות המוצר מעצבים את התנהגות המשתמשים והרוכשים בערוצים הישירים. פרטים כגון גודל המוצר, משקל, תיאור, ביקורות, אישורים והסמכות וכו' – הופכים את המוצר שלכם לכזה שיימצא כמענה לצרכי הלקוחות שלכם, ומאפשרים השוואות בין המוצרים. הצורך הזה רלוונטי לכל התעשיות, בין אם מדובר במוצרים מסורתיים הניתנים לרכישה בחנות פיזית ובין אם מדובר במוצרים פחות מוחשיים או שירותים כמו כרטיסי אשראי, הלוואות, משכנתאות וחבילות סלולר השייכים לתעשיות התקשורת והשירותים.

מה זה PIM (Product Information Management)?

ניהול מידע על מוצרים (PIM) הוא תת-קבוצה של התחום הרחב ניהול נתונים Data Management והשימוש העיקרי בו הוא יצירת רשומה ראשית, מאוחדת, עדכנית, מהימנה ומיטבית אודות המידע על המוצר או שירות. בארגונים רבים המידע על המוצרים נשמר במגוון רחב של מערכות: במערכת ה-ERP, במערכת ניהול מחזור חיי מוצר (PLM), במערכת ה-CRM, במסד נתונים בענן – או הגרוע מכל, בגיליונות אלקטרוניים. וגרוע מזה, יש לחברות רבות מספר רב של מערכות כאלה – בגלל כפילויות של מידע בצוותים מנותקים, או בשל מיזוגים או רכישות שאירעו לאורך שנות קיומו של הארגון. ארגונים אלה מסתמכים במידה רבה על תהליכים ידניים וניהול לא יעיל וכתוצאה מכך הם מסתכנים בבלבול הלקוחות ותפיסה שלילית של המותג.

במקום עדכון ידני וריבוי מערכות, פתרונות PIM מאפשרים אוטומציה של תהליך ניהול המידע המוצרי באופן אחיד, נגיש ומעודכן על המוצרים שלכם. ארגונים רבים כבר הבינו ש-PIM הוא מרכיב קריטי במשפך הנתונים. מערכת PIM הן המפתח לכך שהמידע על המוצרים יהיה מדויק ונגיש, בכל רגע נתון, ובכל המערכות.

בעולם שיש בו שפע של מוצרים המשתנים תדיר, מערכות PIM נחוצות על מנת שכל המערכות בארגון תהיינה מסונכרנות ותהיה להן גישה למידע עדכני ואמין אודות המוצרים. על ידי ניהול המידע ושיתופו בכל הערוצים, מעשירים את חווית הלקוח בכל נקודות המגע בהתבסס על תוכן עשיר, נתונים ומידע איכותי, מרכזי ומאוחד.

האתגרים הקריטיים שמערכת PIM נותנת עליהם מענה

  1. תצוגה יחידה – על מנת שתהיה לכם תצוגה מלאה של כל המוצרים בארגון יש צורך במאגר נתונים יחיד – כזה שניתן לעדכן אוטומטית ושיעדכן מיידית גם את כל המערכות הרלוונטיות. פתרונות PIM מנגישים את פרטי המוצר והתיאורים העדכניים ביותר לפלטפורמות השונות הזקוקות למידע הזה – שיווק, ייצור, מסחר אלקטרוני או מכירות – וכך כולם מסתמכים על אותו המידע. משמעות הדבר היא הרבה פחות טעויות יקרות ובלבול העלולים להשפיע לרעה על המכירות או לפגוע בחוויית הלקוח.
  2. זריזות – משתמשי הקצה מחפשים את הנתונים העדכניים ביותר על המוצרים והשירותים. ככל שהקונים הופכים להיות מתוחכמים יותר, הם מצפים שפלטפורמות המסחר הדיגיטלי יספקו מפרט מלא של המוצר. המידע משתנה כל הזמן ומערכות הליבה חייבות לעמוד בקצב כדי לתמוך בהחלטות הנכונות.
  3. שיפור הפרודוקטיביות – ללא אוטומציה, מעקב אחר נתוני המוצרים הוא מאמץ ידני שגוזל זמן ומשאבים יקרים. ברגע שמכניסים את נתוני מוצרים למאגר יחיד, ומחילים כללים ויכולות למידת מכונה כדי להביא את הנתונים ביעילות למאגר, צוותים בכל חלקי הארגון יכולים להסתמך על כך שהנתונים הם הטובים והמדויקים ביותר מבלי להשקיע מאמצים מיותרים כדי לאתר מידע עדכני במערכות השונות.
  4. ניהול האחריות על הנתונים – המשתמשים רוצים את הנתונים הנכונים והרלוונטיים עבורם, והם רוצים אותם במהירות. בעזרת פתרון PIM, מנהלי נתונים מסוגלים לתקן בעיות בנתונים, להגדיר ולשפר תהליכי נתונים ומדיניות, לבצע ניתוח נתונים וכו' ובכך לטייב את איכות הנתונים והעמידה בכללים העסקיים.מערכת PIM מספקת מנגנונים לניהול תהליכי עבודה Workflow להקמה ועריכה של פריטי מידע מוצרי, ויחד עם ניהול אבטחת מידע והרשאות מסייעת בפילוח האחריות על עדכון נתוני המוצרים לפי תחומי אחריות עסקית (כגון לוגיסטיקה, מימון, תמחור, שיווק, ספק) ובקרה על פעולות המשתמשים (כגון צפיה, עריכה, אישור).
  5. התאמת הנכסים הדיגיטליים לערוצים הנכונים – פתרון PIM מאפשר לשייך נכסים דיגיטליים – כמו תמונות, סרטונים או עלוני מוצרים – בצורה מדויקת למוצר המתאים. קבצי המדיה הרלוונטיים נשלחים לערוצים המתאימים – מסחר אלקטרוני, סלולרי, נקודת הרכישה (POS) או חומרים שיווקיים. לדוגמה, הצגת תמונה ברזולוציה גבוהה שמתאימה לאתר האינטרנט באפליקציה הסלולרית עלולה להאט את חוויית הקנייה עבור משתמש הקצה. בעזרת פתרון PIM תוכלו להבטיח שהמידע הנכון על המוצר יישלח לערוצים הנכונים באופן עקבי, אוטומטי ואמין.
  6. עמידה ברגולציה – עלות הציות נוסקת בענפים רבים. רגולציה מוגברת (כמו תקן 1169EU למוצרי צריכה) מאלצת ארגונים להתפתח מעבר לגיליונות אלקטרוניים ידניים. ארגונים זקוקים יותר מתמיד להעברה מאובטחת של מידע על המוצר ומקור יחיד לנתונים הנכונים.
  7. מענה לדרישות הצרכנים – דרישת הצרכנים למסחר דיגיטלי הולכת ומתגברת. בקנייה מקוונת, הצרכן מחפש לא רק מחיר תחרותי אלא גם מידע מדויק על המוצר, הכולל תמונות וסרטונים כדי לקבל החלטת רכישה מושכלת. פתרון PIM חזק יכול לספק מידע עדכני ושלם על המוצרים לפלטפורמות המסחר האלקטרוני באופן אוטומטי ואמין.

לסיכום, מערכת PIM מסייעת לכם להתמודד ביעילות עם אתגרים אלה ולוודא שנתוני המוצרים שלכם יכולים להתעדכן בזמן אמת, בהתאם לקצב השינוי בעסק, ולהיות מותאמים לכל משתמש או מערכת, לפי ההגדרות שלהם. מערכת PIM מאפשרת לארגונים לייצג, לארגן ולנהל אובייקטים עסקיים בצורה יעילה ולהעביר מידע אמין אודות המוצרים לכל המערכות והגופים בארגון.

מערכת ה-PIM מבית Signature-IT הינה מוצר מדף SAAS, מוביל ביישומי B2B ו-B2C המהווה תשתית אחודה עוצמתית וגמישה המרכזת את נתוני המוצרים והשירותים ממגוון מקורות ומספקת מידע שלם, מדויק, מטוייב, עשיר ועדכני לערוצים שונים המהווים את נקודות המגע עם הלקוחות והספקים.

לפרטים נוספים צרו קשר.