טכנולוגיה

9 טיפים לבניית דף מוצר מנצח – שממיר לקוחות

רוצים להפוך מבקרים אקראיים באתר שלכם לרוכשים בפועל? נהוג לחשוב שדף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר ובעלי עסקים משקיעים בו לא מעט משאבים, אך כשמדובר באתרי מסחר אלקטרוני, דפי המוצר הם הדפים החשובים ביותר באתר.  והדרך להפוך את הגולשים האקראיים לרוכשים עוברת דרך האופן שבו בנויים דפי המוצר שלכם.

התאמה לקהל היעד
בכדי לייצר דף מוצר מנצח, עליכם ללמוד מהם הדברים שמושכים את קהלי היעד שאליהם אתם מכוונים, ויגרום להם לפעול כפי שאתם רוצים (כלומר, לרכוש את המוצרים..). לדוגמה, מחקרים מראים שהצבע הכתום מושך בעיקר קונים אימפולסיביים, בעוד שהצבעים כחול ו-כחול-ירקרק מושכים קהל מחושב יותר. על כן, כשתבחרו את הצבע של האייקון “הוסף לעגלה” (add to cart) בחרו את הצבע בהתאם לסוג הקהל שאליו אתם פונים. בקישור הזה תוכלו למצוא מידע מפורט יותר על בחירת הצבעים לאתר שלכם.

להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לעצב דפי מוצר שיגדילו משמעותית את המכירות שלכם!

1. צילומי המוצרים

תמונה (או כל חומר ויזואלי) שווה אלף מילים
צילומי המוצרים שתציגו באתר שלכם ישפיעו באופן ישיר על החלטת הלקוחות שלכם לרכוש את המוצר – ככל שתגרמו למוצר להיראות יותר טוב, יותר מושך, ואיכותי יותר – כך אנשים ירצו אותו יותר. עובדה, ש- 92% מהצרכנים אומרים שצילומי וסרטוני וידאו של מוצרים משפיעים על החלטת הרכישה שלהם.

איך תייצרו צילומי מוצרים מוצלחים?
צילומים בעלי איכות גבוהה

הקפידו על איכות צילום ועל רזולוציה גבוהה, והימנעו מצילומים מטושטשים או קטנים מדי שבהם קשה להבחין בפרטים. במחקר שביצעה חבר

  1. Nielsen Norman צרכנים מסרו שהם הרגישו שיש להם יותר מידע לאחר צפייה בצילומים בעלי איכות גבוהה. יחד עם זאת, חשוב מאד שהצילומים הללו לא יאטו את זמן הטעינה של הדף, מה שעלול לפגום בדירוג שלכם ב-google.
  2. האחדה – על הצילומים של כל המוצרים להיות בעלי גודל וסגנון אחיד.

הגודל כן קובע
ככלל, העדיפו צילומים גדולים יותר. בבדיקת A/B שנעשתה על אתר מכירות בצ’כיה נמצא שהצילומים הגדולים יותר השיגו גידול ישיר של קרוב ל-10% במכירות.

הציגו את מוצר מכל הכיוונים, עדיף 360 מעלות
אחת הסיבות שמונעים מהמבקרים באתר לבצע רכישה היא חוסר ודאות או מידע חסר. ניתן לגבור על כך באמצעות הצגת המוצר מזוויות שונות, כפי שרואים בדוגמה הבאה.תמיד עדיף לתת יותר מידע מאשר פחות מדי מידע. מומלץ להציג לפחות שלושה צילומים של המוצר.


1 מקור:  nike.com

הציגו את כל הווריאציות של המוצר
אם מדובר במוצר שמגיע בצבעים או שעשוי מחומרים שונים, דאגו לכך שיהיה בדף המוצר צילום נפרד של המוצר בכל אחת מהווריאציות.
כשהאפשרויות מוצגות בצורת ריבועים קטנים, כמו בדוגמה הבאה מתוך אתר skiphop.com, זה מייצר תסכול אצל הקונים.


2 וריאציות – כך לא נכון להציגם

עדיף להציג את המוצר השלם בכל הווריאציות שלו כך שהצרכן ידע בדיוק מה הוא יקבל.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
צילומים של פרטים וצילומים שניתן לעשות בהם זום הם הדבר הקרוב ביותר למישוש המוצר עצמו בחנות. הצילומים שתציגו צריכים להציג מספיק פרטים כך שהצרכנים לא ירגישו שהם חייבים לגשת לחנות הפיזית בכדי לראות באופן אישי את המוצר. לדוגמה, באתר colehaan.com ניתן לראות בצורה ברורה את הפרטים העיצוביים שלהנעל ואת הטקסטורה של הזמש שממנה היא עשויה.


3 הצגת פרטים באתר של colehann.com

איך זה ייראה עלי? מה בדיוק זה יכול להכיל?
לעיתים קרובות הצרכנים תוהים האם המוצר שנראה טוב על הדוגמן/נית באתר, ייראה טוב גם עליהם. כשמדובר בלבוש אם תציגו את הבגד על אנשים בגדלים ובמידות שונות, כמו בדוגמה הבאה של אתר למכירת בגדי ים, לצרכנים יהיה מושג יותר ברור על איך אותו פריט הלבוש, במקרה הזה – בגד הים, ייראה עליהם.

בדוגמה הבאה תוכלו לראות מה ניתן להכניס לארנק. עם צילום כזה, אין צורך להרבות במילים.

צילומי המוצרים שלכם הם הכלי שיעזור לצרכנים לחוש המוצר שלכם מבלי לגעת בו פיזית. חשוב להציג תמונות פרקטיות ולא להתפתות לצילומים אמנותיים. גם הצילום האמנותית ביותר לא יוכל להמחיש לצרכן איך זה להשתמש באופן מעשי במוצר.

 

 

תוכן של גולשים
גולשים אוהבים לצפות בצילומים שמשתמשים “אמיתיים” העלו לרשתות החברתיות או לאתר שלכם, ויש לזה השפעה על החלטת הרכישה שלהם, במיוחד כשמדובר במילניאלס (millennials). עודדו את הצרכנים לשתף צילומים שלהם משתמשים או לובשים את המוצרים שלכם.

זה צריך להיראות טוב גם במובייל
גם גולשים מסמארטפונים, טאבלטים וכד’ רוצים לראות צילומים איכותיים של המוצרים שלכם.  ראו את הדוגמה הבא מאתר Schuch.co.uk/

4 התאמה למובייל

על פי ThinkWithGoogle, במיוחד במובייל, חשוב גם לאפשר למשתמשים לעשות זום.

SEO – גם לצילומים.
הקפידו להשתמש בתגי alt  ו-title ודאגו לזמן טעינה מהיר.
בקישור הבא https://varvy.com/ תוכלו לבדוק אם תגי ה- alt  שלכם תקינים.

2. תיאורי המוצרים – מעניינים ומשמעותיים

תיאור המוצר הוא האלמנט השני בחשיבותו בדף המוצר ביכולת שלו להשפיע על החלטת הרכישה של הצרכנים. התיאור המקוצר צריך להכיל מספיק מידע שיעזור לצרכן לקבל החלטה מושכלת לגבי רכישתו. כתבו תוכן שיעזרו לצרכנים להבין מהם היתרונות של השימוש במוצר שלכם,  והימנעו מרשימות מכולת יבשות של תכונות המוצר.
באתר Best Made, קטלוג של כלי עבודה, תוכלו להתרשם מתיאורי מוצר הכתובים נכון, המכילים תיאורים אינפורמטיביים תוך שימוש בביטויים המעוררים התלהבות אצל הקונים, לדוגמה – “built to last” או “nothing makes for a more perfect gift, than this box of possibilities”. התיאורים מכוונים לקהל היעד שלהם אך ברורים ומובנים לכל אחד.
כללים לתיאור מוצר מוצלח

  • הימנעו ממשפטים ארוכים – הימנעו ממשפטים מורכבים שיקשו על הקריאה וההבנה. תארו לעצמכם שאתם מתארים את המוצר לילד בן 10.
  • הימנעו מקלישאות – הקפידו על תיאור מקצועי ונקי. הקלישאות אינן עוזרות לצרכנים להבין את המוצר שלכם בצורה יותר טובה.
  • הימנעו ממילים גבוהות – נסו לתאר את המוצר כאילו שאתם ממליצים עליו לחבר. אין צורך להשתמש במילים גבוהות. על פי מחקרים, רמת הכתיבה המומלצת להבנה הטובה ביותר היא של כיתה ה’-ז’.

3. קטעי וידאו –  הדגמת מוצרים (demo)

31% מהצרכנים השתכנעו לרכוש את המוצר לאחר שצפו בדמו בוידאו. וידאו הדגמה (דמו) טוב גם נותן לצרכנים את הקשר האישי שהם זקוקים לו, וגם עוזר להביא תנועה לאתר שלכם כשהוא מפורסם באתרים כמו YouTube.
הווידאו מאפשר לכם למכור את המוצר בצורה שלא ניתן לעשות רק באמצעות צילום או תיאור מוצר. הצפייה באדם שמחזיק, נוגע ומשתמש במוצר בזמן שהוא מסביר את היתרונות והחסרונות הוא הדבר הקרוב ביותר לביקור בחנות ושיחה עם המוכר.

4. כמה זה עולה? הדרך הנכונה להציג את מחיר המוצר

חשוב מאד שמחירי המוצרים יוצגו במקום ברור ובולט.
מומלץ לעשות זאת באמצעות:

  • פונט – המחיר צריך להיות מוצג בפונט הגדול ביותר בעמוד.
  • צבע – השתמשו בצבעוניות כדי להבליט אותו משאר התוכן שמסביבו.
  • מיקום – הציגו את המחיר סמוך לכפתור הרכישה, עדיף מעליו או מתחת לכותרת.


5 נכון – הפונט הגדול מיד מושך את תשומת הלב.

6 לא נכון – המחיר בתוך הכפתור ולא מושך תשומת לב

5. כפתורי הוסף לעגלה (add to cart)

המטרה של דף המוצר היא לגרום לצרכנים ללחוץ על כפתור “הוסף לעגלה” בדרך לרכישה. הכפתור הזה צריך להיות האלמנט הבולט ביותר בדף, והוא זה שמכוון את הקונים לשלב הבא בתהליך.

איך תעשו את זה נכון?

  • צבע – השתמשו בצבע בולט. מחקרים מראים שכפתורים בצבע כתום או ירוק זוכים ליותר קליקים. אך ייתכן שצבעים אלה אינם מתאימים לעיצוב הכללי של האתר שלכם, ולכן הכלל הוא שהצבע של הכפתור צריך להיות מנוגד לצבעי הרקע והטקסט באתר. לדוגמה, אם הרקע של האתר שלכם כחול והטקסט לבן, כפתור בצע בז’ יבלוט, או אם הרקע אפור כהה והטקסט בצבע שחור, כל צבע בהיר יבלוט.
  • גודל – שימו לב שהכפתור מספיק גדול כך שאפשר להבחין בו בקלות, אך לא גדול מדי. אם לא ניתן לאתר אותו תוך 3 שניות – הכפתור לא גדול מספיק.

6. הציגו ביקורות ודירוגים

צרכנים נעזרים בביקורות בכדי לקבל החלטה לגבי רכישת המוצר. על פי מחקרים, הסיכוי שצרכנים ירכשו מאתר הכולל ביקורות של גולשים הוא 63% , ולכן מומלץ להתחיל לאסוף ביקורות ודירוגים במהירות האפשרות.

ומה אם הביקורת לא יהיו טובות?
עסקים רבים חוששים מביקורות לא טובות, אך בטיפול נכון הן יכולות אפילו להיות מועילות.

הדרך הנכונה להגיב לביקורות רעות:

  • ענו תמיד במקצועיות ובנימוס
  • שאפו לפתור את הבעיה גם כשהלקוח מבקש דברים לא הגיוניים

בצורה כזאת תוכלו להראות ללקוחות פוטנציאליים כיצד אתם מתמודדים עם בעיות, והם יבינו שבמידה ויתעוררו בעיות – אתם תנסו לעזור להם.

7. התייחסו לחוסר ודאות או חששות אצל הלקוחות

האם האתר בטוח? מתי אקבל את המוצר? מהי מדיניות ההחזר של המוצרים? ללקוחות יש הרבה שאלות וחששות בתהליך הקניה ודף מוצר טוב צריך לתת מענה לשאלות הללו. בנוסף, על פי מחקרים, דמי טיפול ומשלוח הם הגורם הראשי בנטישת עגלת הקניות.

ככל שתשכילו לתת תשובות לכל שאלה או חשש של הצרכנים שלכם, כך יגדל הסיכוי לעליה במכירות.
ערכו רשימה של כל השאלות שהלקוחות שלכם עשויים לשאול ותנו להם מענה ישירות בדף המוצר שלכם. למשל:

  • שאלות הקשורות לאבטחה – הוסיפו לוגואים של כרטיסי אשראי מוכרים להעלאת האמינות
  • שאלות הקשורות למידות והתאמת הגודל – הוסיפו טבלת מידות
  • עלויות משלוח – הציגו את מדיניות המשלוח שלכם ליד תיאור המוצר
  • שאלות הקשורות להחזר המוצר – הציגו את מדיניות ההחזרים שלכם לצד תיאור המוצר

גיליתם שיש שאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב? שקלו להוסיף את השאלה/ות לצד תיאור המוצר או לכל הפחות לדף ה-FAQ שלכם.

8. הציגו מוצרים קשורים או מומלצים

הציעו מוצרים דומים שהלקוח עשוי לרצות, בכדי להגביר את המכירות.
אמאזון מתמחה בדיוק בזה:

7 מקור:  amazon.com

איך עושים זאת נכון?

  • הציעו מוצרים נוספים שהם עשויים לאהוב.
  • הציעו מוצרים דומים שיהוו אלטרנטיבה אם המוצר שהם מסתכלים עליו כרגע לא מתאים מסיבה כלשהי.

 

מבנה הדף

עד כה דיברנו על העיצוב של אלמנטים בדף, אבל גם למבנה הדף, לאופן שבו האלמנטים השונים מוצגים על פני הדף, חשיבות רבה.
הדף מחולק לשני חלקים:

  • Above-The-Fold – התוכן שרואים מבלי לגלול את המסך.
  • Below-The-Fold – תוכן שרואים רק כשגוללים למטה את המסך.

100% מהגולשים באתר יראו את התוכן הנמצא Above-The-Fold, ולעומת זאת, על פי מחקרים הגולשים פחות מתייחסים לתוכן המוצג על גבי המסך כשהם גוללים למטה.

אלמנטים שצריך להציג Above-The-Fold, אלה הדברים שעל פיהם 92% מהקונים מקבלים את החלטת הרכישה

  1. צילומי המוצר
  2. מחיר
  3. וריאציות של המוצר
  4. כפתור “הוסף לעגלה”
  5. דירוגים של לקוחות
  6. מענה לחששות

אלמנטים שמקומם Below-The-Fold

ארבעת האלמנטים שרצוי להציג בחלק הזה של הדף, שיעזרו ללקוח לקבל את ההחלטה לבצע את הרכישה:

  1. תיאורי מוצרים, אם כי חשוב להציג תיאור מקוצר בחלק העליון של המסך. חלק זה מיועד לצרכנים הזקוקים למידע יותר מעמיק.
  2. קטעי וידאו להדגמה המוצר.
  3. ביקורות של לקוחות – 85% מהצרכנים קוראים ביקורות לפני הרכישה.
  4. מוצרים מומלצים.

מבנה דף מוצר אפקטיבי

פשטות זה המפתח. אתם רוצים שהלקוחות שלכם ימצאו את המידע הדרוש להם בקלות בנוחות ולכן חשוב לעצב דף מוצר פשוט ונקי – ללא עודף פרטים.
להלן מספר מבנים לדפי מוצר נקיים ופשוטים, שעובדים (לאתר באנגלית)

  1. דף מוצר אוניבסלי
  2. דף מוצר ממוקד לתמונות
  3. דף מוצר ממוקד לתכונות המוצר

בונוס: אלמנטים נוספים שניתן לכלול בדף מוצר מנצח

  1. רמת המלאי –באתר של מותג הביגוד Johnny Cupcakes , רמת המלאי מיוצגת באמצעות איור של כוס מדידה. המעניין בשימוש בכלי כזה הוא שברגע שרמת המלאי יורדת נוצרת תחושה של דחיפות, והמכירות עולות (שיפור של 32% בהמרה)
  2. שיתוף ברשתות חברתיות – מעבר לכפתורי השיתוף הסטנדרטיים ברשתות החברתיות, המותג Johnny Cupcakes  יצר השטג ייעודי למוצר, מה שמאפשר את קידום המוצר בכל הרשתות שתמוכות בהשטגים כגון פייסבוק, טוויטר ואינסטרגם. בנוסף, זה מאפשר לחברה לאתר צילומים של המוצרים שנעשו על ידי הלקוחות, ולתגמל את הלקוחות או להציג צילומים אלה ברשתות החברתיות של החברה.
  3. התאמה לחגים, עונות השנה וכד’ – עיצוב הדפים ברוח החגים או העונה מוסיף תחושה נעימה וחמימה לכל דף כזה. לדוגמה, ניתן לעצב את האייקון של עגלת הקניות כמזחלת שלג בעונת הכריסטמס, וכן הלאה.
  4. הציעו מנוי – כל מוצר מתכלה יכול לשמש כבסיס למנוי קבוע. ולכם כבעלי עסק – מובטחת הכנסה חודשית קבועה.
  5. צילומי מוצרים בתוצאות החיפוש. זהו רמז ויזואלי לצרכנים, האם הם מצאו את המוצר שהם מחפשים.

מערכת PIM לניהול מאגר המוצרים

ראינו שבעזרת תשומת לב למספר פרטים פשוטים יחסית ניתן לייצר דף מוצר מנצח, כזה שממיר לקוחות ומוביל למכירות.
המפתח לאינטגרציה של כל המידע הזה, במיוחד אם מדובר בעסק גדול עם מאות ואלפי מוצרים, היא ניהול כל המידע אודות המוצרים במערכת PIM (Product Information Management), שממנה נשלף המידע לדפי המוצרים באתר. אם תקפידו על מידע איכותי ואחיד אודות המוצרים, תוכלו בקלות לייצר דפי מוצרים מנצחים!

קראו עוד על מערכת ה-PIM